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9 mai 2012 3 09 /05 /mai /2012 08:57

cougarI recently discovered the US sitcom "Cougar Town" on French Television. The relatively recent introduction of Digital television in France has brought us access to US and British shows in their original version, and as a result, I find myself watching all sorts of programs just for the shear pleasure of hearing the actors speak English. The show itself was entertaining, but what intrigued me was the outright and unabashed endorsement of wine drinking as a lifestyle. In one scene we see four of the main characters sipping huge balloon glasses of wine. I'm amazed that this show has not been censured in France, where the current climate of alcohol prohibition has become so strong.  France, one of the biggest worldwide producers of wine, has taken a hard stance against its consumption - witness a recent ruling against a publicity campaign for Burgundy wine which showed people drinking wine in social settings - this was ruled to be too "coercive" and the Burgundy trade organisation was fined. And yet, the French government is perfectly happy to reap the benefits of the trade surplus which the French wine industry produces, and even provides financial incentives to wine growers to export. In other words, it's fine for foreigners to enjoy French wine, but not French people themselves. Did someone say hypocrisy?

J'ai récemment découvert la série Américaine "Cougar Town". Depuis l'introduction de la TNT, j'adore regarder les émissions télé en Anglais et il y en a de plus en plus de disponible, surtout sur les chaînes privées..... Ce qui m'a vraiment intrigué dans cette comédie, c'est que la consommation de vin dans un contexte de plaisir et convivialité  est mise en avant, sans complexe ni préjugé. Je suis même surprise que le gouvernement français, avec sa tendance prohibitionniste, ne l'a pas censuré, vu le récent condamnation du CIVB à la cour de cassation concernant leur compagne publicitaire. Le gouvernement Français est bien content de récolter les fruits de l'excédent commercial que produit la filière vins et spiritueux, et dépense même de l'argent public pour promouvoir les vins francais à l'étranger via Ubifrance, mais ne veut pas qu'on montre que le vin est un produit plaisir sur les publicités en France. Quelle hypocrisie !

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Published by Jennifer Fluteau - dans Divers-Miscellaneous
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  • Jennifer Fluteau
  • Originaire de Chicago, je vis et travaille avec mon mari Thierry dans notre domaine en Champagne

_Originally from Chicago, I now live in Champagne and work with my husband Thierry in our vineyards and cellar.
  • Originaire de Chicago, je vis et travaille avec mon mari Thierry dans notre domaine en Champagne _Originally from Chicago, I now live in Champagne and work with my husband Thierry in our vineyards and cellar.

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